Learning content


Math - December

  • Adding and subtracting fractions
  • Multiplying a natural number by a fraction
  • Estimating and measuring the dimensions of an object
  • Establishing relationships between units of measure for length

Math - January

  • Representing decimals to the thousandths
  • Comparing decimals
  • decomposing a decimal
  • Equivalent expressions
  • Rounding decimals
  • Estimating and approximating sums and differences
  • Multiplying a decimal number by a natural number
  • Multiplying by 10, 100 and 1000

Physical and Health Education

 SEPTEMBER & OCTOBER

 

Competencies

1.     To perform movement skills in different physical activity settings

-       Manipulation skills

2.     To interact with others in different physical activity settings

-       Principles of communication

-       Principals of synchronization

-       Roles

-       Action rules in group activities

-       Cooperation movements or actions

-       Opposition movements or actions

-       Cooperation to opposition movements

-       Ethics related aspects

3.     To adopt a healthy, active lifestyle

-       Safe participation in physical activity

 

Activities/Sports Focus

 

Team Building and Cooperative Games

Motor Skills

  • Performing various feints
  • Executing different types of passes
  • Executing different types of throws
    • At stationary and moving targets
  • Marking and freeing yourself  of another player
  • Catching an object using an implement

Knowledge

  • Game rules
  • Strategies for game play
  • Feints
  • Spatial awareness
  • Athletic stance
  • Values developed through games and sports (respect, honesty, problem-solving etc.)

Behavioural Expectations:

  • Work in a team (cooperate, team spirit, sportsmanship)
  • Respecting others and their level of ability
  • Demonstrating fairness and honesty
  • Accepting vicotry or defeat

Basketball

Motor Skills

  • Performing different types of dribbling
  • Performing various feints
  • Executing different types of passes
  • Executing different types of throws
  • Marking and freeing yourself  of another player

Knowledge

  • Game rules
  • Strategies for game play
  • Feints
  • Spatial awareness
  • Athletic stance

Behavioural Expectations:

  • Work in a team (cooperate, team spirit, sportsmanship)
  • Respecting others and their level of ability
  • Demonstrating fairness and honesty

 


Français - Novembre et décembre

 

Genre de texte à l’étude : textes à dominance descriptive et narrative portant sur le Moyen-Âge et le fantastique.

 

Lire

  • Stratégies :

Ø  lier différentes informations pour construire le sens du texte;

Ø comprendre les mots difficiles (utiliser le paratexte, utiliser le contexte de la phrase, analyser la morphologie du mot, etc.);

Ø  prendre des notes de lecture.

 

Écrire

·      Le groupe nominal (GN).

·      Les classes de mots.

·      Le verbe et les temps verbaux.

·      Verbes à l’étude* (sujet à changement): venir, aller et commencer.

·      Code d’autocorrection.

·      Révision des règles orthographiques : consolidation des acquis et dictée PGL

·      Rédaction de textes descriptifs et narratifs.

  • Stratégies d'écriture
    • écrire des histoires vraies
    • raconter et non dire

 

*Temps verbaux à l’étude

Indicatif - Temps simples : présent, imparfait, futur simple, conditionnel présent, passé simple.

Indicatif – Temps composé : passé composé.

Autres : infinitif présent, participe présent, participe passé, impératif présent.

 

Français - Octobre

 

Genre de texte à l’étude : le roman d’aventure

 

Lire

  • Étude du genre littéraire roman d’aventures ainsi qu’étude de mécanismes créant l’intrigue, le suspense.
  • Vocabulaire lié au monde de l’étrange et du mystère.
  • Analyse de passages descriptifs contribuant à créer des atmosphères particulières.

 

Écrire

  • Étude des mots de vocabulaire des thèmes 3, 4 et 5.
  • Étude des verbes être, dire et faire*
  • Les classes de mots.
  • Le groupe du nom (suite).
  • Code d’autocorrection.
  • Rédaction de passages descriptifs.

 

*Temps verbaux à l’étude

Indicatif - Temps simples : présent, imparfait, futur simple, conditionnel présent, passé simple.

Indicatif – Temps composé : passé composé.

Autres : infinitif présent, participe présent, participe passé, impératif présent.

 


English - November / December

Project 

  • iAvatar

Content

  • Reading strategies: Visualizing & Story mapping
  • Books: Freak the Mighty
  • Subject-verb agreement (3rd person singular "s")
  • Simple past /Irregular verbs
  • Adjectives & adverbs
  • Spelling lists
  • Quick Writes

English - January

Project: Wizards of Knowledge: Map Story

 

Reading

- Reading strategies: monitoring comprehension

- Reading circle: Freak the Mighty

- Reading response: TEK Modern Caveman

- Reading comprehensions: Daily Reading week 1-2

 

Writing

- Assignments:Wizards of Knowledge: Map Story

- Word Search (Freak the Mighty)

- Quick Writes

 

Grammar

- Adjectives & adverbs

 

Communication

- Wizards of Knowledge: Map Story

 


Español - Enero 2019

Compétences évaluées

- Comprendre des messaqges exprimés oralement

- Communiquer oralement

- Écrire 

Contenu

 

Repaso verbos - Presente y Pasado

Proyecto Libro - El violín de Ada

Frase interrogativa

Lectura revista Ahora

Debate en clase

Español - Diciembre 2018

Compétences évaluées

- Comprendre des messaqges exprimés oralement

- Communiquer oralement

- Écrire 

Contenu

Comprensión Oral

Repaso pretérito perfecto

Ensayo corto

Vocabulario y actividades de Navidad

 

Navidad en el mundo


Science - Janvier

Science Fair Project


ERC - October

Les influences sociales


Social Studies - October

Industrialization

- The Development of industry

 

- Booming Sectors


Artes Plásticas - Enero 2019

Compétences visées

- Réaliser des créations plastiques personnelles et médiatiques

- Apprécier ses réalisations et celles de ses camarades. 

Contenu

- Libro en Clase


Artes Dramáticas - Enero 2019

 Compétences visées

- Inventer des séquences dramatiques

- Interpréter des séquences dramatiques

Contenu

- Mini obra de teatro


Download
Principales évaluations_5e année.pdf
Adobe Acrobat Document 114.2 KB