Learning content


Math - April

  • Estimating and measuring surface area
  • Reading and writing integers
  • Locating integer on a number line
  • Comparing integers
  • Estimating and measuring temperature
  • Locating points on a cartesian plane
  • Observing and producing frieze patterns using translation

Math - May

  • Estimating and measuring mass
  • Establishing relationships between units of measure for mass
  • Establishing relationships between units of measure for time
  • Estimating and measuring volume
  • Enumerating possible outcomes of a random experiment using a table and a tree diagram
  • Comparing the outcomes of a random experiment with know theoretical probabilities

Physical and Health Education

 SEPTEMBER & OCTOBER

 

Competencies

1.     To perform movement skills in different physical activity settings

-       Manipulation skills

2.     To interact with others in different physical activity settings

-       Principles of communication

-       Principals of synchronization

-       Roles

-       Action rules in group activities

-       Cooperation movements or actions

-       Opposition movements or actions

-       Cooperation to opposition movements

-       Ethics related aspects

3.     To adopt a healthy, active lifestyle

-       Safe participation in physical activity

 

Activities/Sports Focus

 

Team Building and Cooperative Games

Motor Skills

  • Performing various feints
  • Executing different types of passes
  • Executing different types of throws
    • At stationary and moving targets
  • Marking and freeing yourself  of another player
  • Catching an object using an implement

Knowledge

  • Game rules
  • Strategies for game play
  • Feints
  • Spatial awareness
  • Athletic stance
  • Values developed through games and sports (respect, honesty, problem-solving etc.)

Behavioural Expectations:

  • Work in a team (cooperate, team spirit, sportsmanship)
  • Respecting others and their level of ability
  • Demonstrating fairness and honesty
  • Accepting vicotry or defeat

Basketball

Motor Skills

  • Performing different types of dribbling
  • Performing various feints
  • Executing different types of passes
  • Executing different types of throws
  • Marking and freeing yourself  of another player

Knowledge

  • Game rules
  • Strategies for game play
  • Feints
  • Spatial awareness
  • Athletic stance

Behavioural Expectations:

  • Work in a team (cooperate, team spirit, sportsmanship)
  • Respecting others and their level of ability
  • Demonstrating fairness and honesty

 


Français - Mars et avril

 

Genres de texte à l’étude : le roman d’aventures, projet multiculturel et articles encyclopédiques

 

Lire

  • Stratégies :

Ø  lier différentes informations pour construire le sens du texte;

Ø comprendre les mots difficiles (utiliser le paratexte, utiliser le contexte de la phrase, analyser la morphologie du mot, etc.);

 

Ø  prendre des notes de lecture.

  • Étude du genre littéraire roman d’aventures ainsi qu’étude de mécanismes créant l’intrigue, le suspense.
  • Vocabulaire lié au monde de l’étrange et du mystère.
  • Analyse de passages descriptifs contribuant à créer des atmosphères particulières.

 

Écrire

  • Étude des mots de vocabulaire des thèmes 11, 12, 13 et 14.
  • Étude de verbe*
  • Les classes de mots.
  • Le groupe du nom (suite).
  • Code d’autocorrection.
  • Rédaction de passages descriptifs.

 

-

Oral

  • projet multiculturel
  • cercle de lecture 

 

*Temps verbaux à l’étude

Indicatif - Temps simples : présent, imparfait, futur simple, conditionnel présent, passé simple.

Indicatif – Temps composé : passé composé.

Autres : infinitif présent, participe présent, participe passé, impératif présent.

 


English - May/June

Project: Superheroes & Villains

 

Reading

- Reading strategies: review

- Reading circle: Charlie and the Chocolate Factory

- Reading response: One

- Reading comprehensions: Daily Reading week 5-9, History of Zombies

 

Writing

- Assignments: Superheroes & Villains (biography, comic book)

- Quick Writes

- Spelling lists

 

Grammar

- Prefixes and suffixes, superlatives and comparatives

 

Communication

- Superheroes & Villains

 


Español - Mayo 2019

Compétences évaluées

- Comprendre 

- Communiquer 

Contenu

Escritura

Comprensión de texto

Talleres vocabulario

Mapa de verbos

Proyecto el viaje de mis sueños

Repaso gramatical

 

Español - Abril 2019

Compétences évaluées

- Comprendre des messaqges exprimés oralement

- Communiquer oralement

-Comprendre des messages par écrit

- Écrire 

Contenu

 

Proyecto Multicultural

Repaso gramatical

Ensayo Corto

Centros de aprendizaje y actividades de lectura

Conversaciones en clase


Science - April

 

Material World

- The Atomic Model

- Common Elements in the Human Body

- Simple Machines


ERC - April

COSP

- Métier d’élève et méthodes de travail

- Occupation des gens de l’entourage


Social Studies - April

Module 3 - Quebec Around 1905: Politics and Culture

Social and Cultural Life

- Getting Organised

- Having Fun and Sports Fans

- In the Classroom

- Caring for the Sick

- Communications

- On the Road

- Everyday Life

 

- Arts and Literature

 

Module 4 - The Conquest of the West Around 1900

 


Artes Plásticas - Abril 2019

Compétences visées

- Réaliser des créations plastiques personnelles et médiatiques

- Apprécier ses réalisations et celles de ses camarades. 

Contenu

- Exploración artística a través la evolución del tiempo


Artes Dramáticas - Abril 2019

 Compétences visées

- Inventer des séquences dramatiques

- Interpréter des séquences dramatiques

 


Download
Principales évaluations_5e année.pdf
Adobe Acrobat Document 114.2 KB