Learning content


Math - January

  • Representing decimals to the thousandths
  • Comparing decimals
  • decomposing a decimal
  • Equivalent expressions
  • Rounding decimals
  • Estimating and approximating sums and differences
  • Multiplying a decimal number by a natural number
  • Multiplying by 10, 100 and 1000

Math - February

  • Multiplying a decimal number by a natural number
  • Multiplying by 10, 100 and 1000
  • Matching a decimal or percentage to a fraction
  • Predicting an outcome or several events using a probability line
  • Writing probabilities as fractions, decimals and percentages
  • Following the order of operations

Physical and Health Education

 SEPTEMBER & OCTOBER

 

Competencies

1.     To perform movement skills in different physical activity settings

-       Manipulation skills

2.     To interact with others in different physical activity settings

-       Principles of communication

-       Principals of synchronization

-       Roles

-       Action rules in group activities

-       Cooperation movements or actions

-       Opposition movements or actions

-       Cooperation to opposition movements

-       Ethics related aspects

3.     To adopt a healthy, active lifestyle

-       Safe participation in physical activity

 

Activities/Sports Focus

 

Team Building and Cooperative Games

Motor Skills

  • Performing various feints
  • Executing different types of passes
  • Executing different types of throws
    • At stationary and moving targets
  • Marking and freeing yourself  of another player
  • Catching an object using an implement

Knowledge

  • Game rules
  • Strategies for game play
  • Feints
  • Spatial awareness
  • Athletic stance
  • Values developed through games and sports (respect, honesty, problem-solving etc.)

Behavioural Expectations:

  • Work in a team (cooperate, team spirit, sportsmanship)
  • Respecting others and their level of ability
  • Demonstrating fairness and honesty
  • Accepting vicotry or defeat

Basketball

Motor Skills

  • Performing different types of dribbling
  • Performing various feints
  • Executing different types of passes
  • Executing different types of throws
  • Marking and freeing yourself  of another player

Knowledge

  • Game rules
  • Strategies for game play
  • Feints
  • Spatial awareness
  • Athletic stance

Behavioural Expectations:

  • Work in a team (cooperate, team spirit, sportsmanship)
  • Respecting others and their level of ability
  • Demonstrating fairness and honesty

 


Français - Janvier et février

 

Genre de texte à l’étude : textes à dominance descriptive et narrative portant sur le Moyen-Âge et le fantastique.

 

Lire

  • Stratégies :

Ø  lier différentes informations pour construire le sens du texte;

Ø comprendre les mots difficiles (utiliser le paratexte, utiliser le contexte de la phrase, analyser la morphologie du mot, etc.);

Ø  prendre des notes de lecture.

 

Écrire

·      Le groupe nominal (GN).

·      Les classes de mots.

·      Le verbe et les temps verbaux.

·      Verbes à l’étude* (sujet à changement): venir, aller et commencer.

·      Code d’autocorrection.

·      Révision des règles orthographiques : consolidation des acquis et dictée PGL

·      Rédaction de textes descriptifs et narratifs.

  • Stratégies d'écriture
    • écrire des histoires vraies
    • raconter et non dire

 

*Temps verbaux à l’étude

Indicatif - Temps simples : présent, imparfait, futur simple, conditionnel présent, passé simple.

Indicatif – Temps composé : passé composé.

Autres : infinitif présent, participe présent, participe passé, impératif présent.

 

Français - Octobre

 

Genre de texte à l’étude : le roman d’aventure

 

Lire

  • Étude du genre littéraire roman d’aventures ainsi qu’étude de mécanismes créant l’intrigue, le suspense.
  • Vocabulaire lié au monde de l’étrange et du mystère.
  • Analyse de passages descriptifs contribuant à créer des atmosphères particulières.

 

Écrire

  • Étude des mots de vocabulaire des thèmes 3, 4 et 5.
  • Étude des verbes être, dire et faire*
  • Les classes de mots.
  • Le groupe du nom (suite).
  • Code d’autocorrection.
  • Rédaction de passages descriptifs.

 

*Temps verbaux à l’étude

Indicatif - Temps simples : présent, imparfait, futur simple, conditionnel présent, passé simple.

Indicatif – Temps composé : passé composé.

Autres : infinitif présent, participe présent, participe passé, impératif présent.

 


English - February / March

Project: Multicultural Month - England

 

Reading

- Reading strategies: making connections, visualization and organisation

- Reading circle: Freak the Mighty, a book of their choice

- Reading response: Zero, One

 

- Reading comprehensions: Daily Reading week 2-3-4, History of Zombies

 

Writing

- Assignments: Kings & Queens of England

- Word Search (Freak the Mighty, a book of their choice)

- Quick Writes

 

 

Grammar

- Adjectives & adverbs, progressive tenses

 

Communication

- Kings & Queens of England

 


Español - Abril 2019

Compétences évaluées

- Comprendre des messaqges exprimés oralement

- Communiquer oralement

-Comprendre des messages par écrit

- Écrire 

Contenu

 

Proyecto Multicultural

Repaso gramatical

Ensayo Corto

Centros de aprendizaje y actividades de lectura

Conversaciones en clase

Español - Marzo 2019

Compétences évaluées

- Comprendre 

- Communiquer 

Contenu

Repaso gramatical

Verbos Gustar / Encantar

Adverbios También / Tampoco

 

Proyecto Multicultural


Science - February / March

Science Fair Project

 

 

Living Things

Simple food chain

 


ERC - February / March

Les influences sociales

 

Métier d’élève et méthodes de travail


Social Studies - February / March

Country Life at the Beginning of the 20th Century

- A Portrait of Rural Life

- Productive Solutions

- From Farm to Forest

 

- Village Life


Artes Plásticas - Abril 2019

Compétences visées

- Réaliser des créations plastiques personnelles et médiatiques

- Apprécier ses réalisations et celles de ses camarades. 

Contenu

- Exploración artística a través la evolución del tiempo


Artes Dramáticas - Abril 2019

 Compétences visées

- Inventer des séquences dramatiques

- Interpréter des séquences dramatiques

 


Download
Principales évaluations_5e année.pdf
Adobe Acrobat Document 114.2 KB